10. Description, Classification, Understanding, Evaluation
Mějme 3-bitový 2D obrázek M=[1 2 1; 2 4 2; 1 2 1]. Spočítejte pro něho odpovídající matici současného výskytu (co-occurrence matrix).
- Co-occurence matrix
-
Obecně je to matice popisující, kolikrát se prvek odpovídající řádku setkal s prvek odpovídajícím sloupci. V tomhle kontextu je to Haralickova fíčura a udává, jak často se v obrazu vedle sebe vyskytují intenzity dané sloupcem a řádkem.
Počítá se nejprve zvlášť pro separační vektory: (1, 0), (0, 1), (1, -1), a (1, 1), kde např. (1, 1) říká, že pixely, které nás zajímají budou na budou sousedět buď levým horním nebo pravým dolním (tedy uvažujeme i záporný směr).
Tyhle 4 matice se znormalizují (vydělí počtem hodnot, které jsou v dané matici započítány) a sečtou a to je výsledek.
⁂
Představte si, že následující matice jsou 8x8, jelikož 3-bitová čísla odpovídají intervalu . Řádky a sloupce odpovídající intezitám 0, 5, 6, a 7 jsou vynechány.
Příklad: říká kolik pixelů s intenzitou 1 sousedí s pixelem s intenzitou 2 na ose x, ve kterémkoli směru.
Počet "zajímavých dvojic" z :
Vysvětlete rozdíl mezi pojmy "image-oriented bounding box" a "object-oriented bounding box".
- Bounding box
-
Nejmenší obdélník, který pojme objekt. Šířka a výška bounding boxu se dá použít jako minimální a maximální průměr objektu.
- Image-oriented bounding box
-
Bounding box orientovaný podél os obrázku.
- Object-oriented bounding box
-
Bounding box orientovaný podél os objektu (které je třeba nejdřív spočítat).
Uveďte algoritmus pro výpočet deskriptoru "object-oriented bounding box".
Pomocí Feretova průměru.
-
Spočítat minimální Feretův průměr.
-
Spočítat Feretův průměr, jenž jen kolmý k 1.
V Matlabu lze použít measure(…'Feret')
.
Podle slidu 17 prý existuje v matlabu funkce, která vrací trojici (maxFeret, minFeret, feret kolmý k minFeret), ale já ji nenašel.
Nadefinujte pojem "kulatost binárního objektu".
Vysvětlivka
-
C = circularity (kulatost)
-
A = plocha objektu
-
P = poloměr objektu
Výsledkem je hodnota mezi 0 a 1, popisující, jak moc je objekt kulatý.
Nadefinujte Jaccardův index podobnosti dvou binárních objektů a vyhodnoťte ho nad čtvercem se stranou "a" a kruhem jemu vepsaným.
Vysvětlivka
-
GT = ground truth
-
AR = výsledek algoritmu
-
TP = true positive =
-
FP = false positive =
-
TN = true negative =
-
FN = false negative =
Pro čtverec a vepsanou kružnici .